Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
Inskickad av Christer Ekstrand - 2001-07-05 16:19:26 | Läst 14584 gånger | | Hej<br>Jag kan inte låta bli att ta upp detta trotts att jag är part i saken. Jag har lagt detta nya lackskydd på ett stort antal bilar och jag blir lika possitivt överaskad varje gång utav lystern , mjukheten , ytan.<br>Jag har varit på Lahega i över 10 år nu men maken till produkt har jag aldrig tidigare skådat.<br>Vi har kört interna hållbarhets tester och dom har slutat mycket bra för No 38 TOUGHGUARD.<br>Skall ni ha ett bra lackskydd. Välj No38 TOUGHGUARD!!!<p>Mvh<br>Christer Ekstrand<br>Marknadschef<br>Lahega Kemi AB
<br>
<br>
|
|
Inskickad av Jonas - 2001-07-18 13:49:15 | Läst 14583 gånger | | > Hej<br>> Jag kan inte låta bli att ta upp detta trotts att jag är part i saken. Jag har lagt detta nya lackskydd på ett stort antal bilar och jag blir lika possitivt överaskad varje gång utav lystern , mjukheten , ytan.<br>> Jag har varit på Lahega i över 10 år nu men maken till produkt har jag aldrig tidigare skådat.<br>> Vi har kört interna hållbarhets tester och dom har slutat mycket bra för No 38 TOUGHGUARD.<br>> Skall ni ha ett bra lackskydd. Välj No38 TOUGHGUARD!!!<p>> Mvh<br>> Christer Ekstrand<br>> Marknadschef<br>> Lahega Kemi AB<br> Christer det är på gränsen att slå undan benen på oss små rekondare med sådana priser som det är på "TOUGHGARD"Det blir bara svårare att motivera varför att ett nytt 2-komp skydd blir nästan dubbelt så dyrt som "B-GUARD" när det fortfarande "bara" är ett 2-komp skydd.Det känns som att vi gör jobbet och ni tar förtjänsten, i slutändan får vi sänka våra priser och får inget kvar, det är nog svårt som det är att få kunderna att förstå varför en polering + lackskydd kostar som det gör. "Bit ej av handen som föder er" MVH jonas <p>
<br>
<br>
|
Inskickad av Christer Ekstrand - 2001-07-21 15:13:33 | Läst 14582 gånger | | Hej Jonas<br>Tack för din synpunkt och jag har full förståelse för den. Denna produkt är mycket dyrare i inköp än till exempel Brightguard. Dock så är ett normal pris på denna typ av lackskydd ca 3000:- så vi får nog båda av förtjänsten eller hur. Men detta är inte det rätta forumet för en sådan debatt utan jag ber dig Jonas att ringa mig på Lahega 042-256700 i Augusti så kan vi diskutera det vidare då.<br>Mvh<br>Christer Ekstrand<p><p><br>> > Hej<br>> > Jag kan inte låta bli att ta upp detta trotts att jag är part i saken. Jag har lagt detta nya lackskydd på ett stort antal bilar och jag blir lika possitivt överaskad varje gång utav lystern , mjukheten , ytan.<br>> > Jag har varit på Lahega i över 10 år nu men maken till produkt har jag aldrig tidigare skådat.<br>> > Vi har kört interna hållbarhets tester och dom har slutat mycket bra för No 38 TOUGHGUARD.<br>> > Skall ni ha ett bra lackskydd. Välj No38 TOUGHGUARD!!!<p>> > Mvh<br>> > Christer Ekstrand<br>> > Marknadschef<br>> > Lahega Kemi AB<br>> Christer det är på gränsen att slå undan benen på oss små rekondare med sådana priser som det är på "TOUGHGARD"Det blir bara svårare att motivera varför att ett nytt 2-komp skydd blir nästan dubbelt så dyrt som "B-GUARD" när det fortfarande "bara" är ett 2-komp skydd.Det känns som att vi gör jobbet och ni tar förtjänsten, i slutändan får vi sänka våra priser och får inget kvar, det är nog svårt som det är att få kunderna att förstå varför en polering + lackskydd kostar som det gör. "Bit ej av handen som föder er" MVH jonas <p>
<br>
<br>
|
Postad 2005-10-28 11:44:47 | TBV Thomas, Åland Medlem p?Stacken sedan 2005-02-22 | | Läst 14212 gånger | | Om ni inte kan förstå varför en lackbehandling med 12 månaders begränsad garanti med möjlighet till en billigare återbehandling kostar en del borde ni kanske fundera på att omstrukturera eran kundbemötningn en aning. Ni skall väl försöka övertala kunden att jobbet ni gör är ett hantverk, att det endast kan utföras av proffs, att det bilr ett resultat som de aldrig ens drömt om och framför allt värdet och kvaliten på bilen bevaras och i vissa fall tom förbättras! Jag lackbehandlar aldrig en beg bil under 4000sek. För en total behandlng av interiör och motor också blir det i de flesta fall 5000-7000sek. Ta betalt för vad ni gör så blir det imte bara mycket roligare ni gör ett bättre jobb oxå om ni veta tt ni får en halv måndslön för en dags jobb!
Med vänlig hälsning
Thomas Carlsson, TBV Åland
|
Postad 2005-10-28 15:45:30 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 14197 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2005-10-28 16:24:56 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 14192 gånger | | Nu är du nog ute på hal is, Lindfalas...........1500:-för ett proffsjobb? Med material, löner, hyror soc. avgifter m.m.?
Du får nog utveckla det lite. Kan vem som helst göra samma jobb som en proffesionell rekondare? Gäller det i s f samma för alla hantverksyrken då? Kakelugnsmakare, båtbyggare, finsnickare, tapetsör, murare m.m. Tror inte det........rekond är ett modernt hantverksyrke.
Kan du göra det för 1500:- inkl. allt och med ett proffsresultat så kan du komma ner till mig så ska jag förse dig med jobb så att du storknar...... ;=)
|
Postad 2005-10-28 19:43:02 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 14174 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2005-10-28 20:52:33 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 14158 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|