Stacken Bilvård - allt inom bilvård och biltvätt för entusiasten


Stackens bilvårdsforum


Tråden handlar om : Lahegas nya lackskydd No 38 TOUGHGUARD




Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.


Inskickad av Christer Ekstrand - 2001-07-05 16:19:26
Läst 14584 gånger 
Hej<br>Jag kan inte låta bli att ta upp detta trotts att jag är part i saken. Jag har lagt detta nya lackskydd på ett stort antal bilar och jag blir lika possitivt överaskad varje gång utav lystern , mjukheten , ytan.<br>Jag har varit på Lahega i över 10 år nu men maken till produkt har jag aldrig tidigare skådat.<br>Vi har kört interna hållbarhets tester och dom har slutat mycket bra för No 38 TOUGHGUARD.<br>Skall ni ha ett bra lackskydd. Välj No38 TOUGHGUARD!!!<p>Mvh<br>Christer Ekstrand<br>Marknadschef<br>Lahega Kemi AB <br> <br>


Inskickad av Jonas - 2001-07-18 13:49:15
Läst 14583 gånger 
> Hej<br>> Jag kan inte låta bli att ta upp detta trotts att jag är part i saken. Jag har lagt detta nya lackskydd på ett stort antal bilar och jag blir lika possitivt överaskad varje gång utav lystern , mjukheten , ytan.<br>> Jag har varit på Lahega i över 10 år nu men maken till produkt har jag aldrig tidigare skådat.<br>> Vi har kört interna hållbarhets tester och dom har slutat mycket bra för No 38 TOUGHGUARD.<br>> Skall ni ha ett bra lackskydd. Välj No38 TOUGHGUARD!!!<p>> Mvh<br>> Christer Ekstrand<br>> Marknadschef<br>> Lahega Kemi AB<br> Christer det är på gränsen att slå undan benen på oss små rekondare med sådana priser som det är på "TOUGHGARD"Det blir bara svårare att motivera varför att ett nytt 2-komp skydd blir nästan dubbelt så dyrt som "B-GUARD" när det fortfarande "bara" är ett 2-komp skydd.Det känns som att vi gör jobbet och ni tar förtjänsten, i slutändan får vi sänka våra priser och får inget kvar, det är nog svårt som det är att få kunderna att förstå varför en polering + lackskydd kostar som det gör. "Bit ej av handen som föder er" MVH jonas <p> <br> <br>



Inskickad av Christer Ekstrand - 2001-07-21 15:13:33
Läst 14582 gånger 
Hej Jonas<br>Tack för din synpunkt och jag har full förståelse för den. Denna produkt är mycket dyrare i inköp än till exempel Brightguard. Dock så är ett normal pris på denna typ av lackskydd ca 3000:- så vi får nog båda av förtjänsten eller hur. Men detta är inte det rätta forumet för en sådan debatt utan jag ber dig Jonas att ringa mig på Lahega 042-256700 i Augusti så kan vi diskutera det vidare då.<br>Mvh<br>Christer Ekstrand<p><p><br>> > Hej<br>> > Jag kan inte låta bli att ta upp detta trotts att jag är part i saken. Jag har lagt detta nya lackskydd på ett stort antal bilar och jag blir lika possitivt överaskad varje gång utav lystern , mjukheten , ytan.<br>> > Jag har varit på Lahega i över 10 år nu men maken till produkt har jag aldrig tidigare skådat.<br>> > Vi har kört interna hållbarhets tester och dom har slutat mycket bra för No 38 TOUGHGUARD.<br>> > Skall ni ha ett bra lackskydd. Välj No38 TOUGHGUARD!!!<p>> > Mvh<br>> > Christer Ekstrand<br>> > Marknadschef<br>> > Lahega Kemi AB<br>> Christer det är på gränsen att slå undan benen på oss små rekondare med sådana priser som det är på "TOUGHGARD"Det blir bara svårare att motivera varför att ett nytt 2-komp skydd blir nästan dubbelt så dyrt som "B-GUARD" när det fortfarande "bara" är ett 2-komp skydd.Det känns som att vi gör jobbet och ni tar förtjänsten, i slutändan får vi sänka våra priser och får inget kvar, det är nog svårt som det är att få kunderna att förstå varför en polering + lackskydd kostar som det gör. "Bit ej av handen som föder er" MVH jonas <p> <br> <br>


Postad 2005-10-28 11:44:47TBV Thomas, Åland
Medlem p?Stacken sedan 2005-02-22
Läst 14212 gånger 
Om ni inte kan förstå varför en lackbehandling med 12 månaders begränsad garanti med möjlighet till en billigare återbehandling kostar en del borde ni kanske fundera på att omstrukturera eran kundbemötningn en aning. Ni skall väl försöka övertala kunden att jobbet ni gör är ett hantverk, att det endast kan utföras av proffs, att det bilr ett resultat som de aldrig ens drömt om och framför allt värdet och kvaliten på bilen bevaras och i vissa fall tom förbättras! Jag lackbehandlar aldrig en beg bil under 4000sek. För en total behandlng av interiör och motor också blir det i de flesta fall 5000-7000sek. Ta betalt för vad ni gör så blir det imte bara mycket roligare ni gör ett bättre jobb oxå om ni veta tt ni får en halv måndslön för en dags jobb!

Med vänlig hälsning

Thomas Carlsson, TBV Åland


Postad 2005-10-28 15:45:30Lindfalas, Karlstad
Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02
Läst 14197 gånger 
Meddelandet borttaget!


Postad 2005-10-28 16:24:56bustorp,
Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01
Läst 14192 gånger 
Nu är du nog ute på hal is, Lindfalas...........1500:-för ett proffsjobb? Med material, löner, hyror soc. avgifter m.m.?

Du får nog utveckla det lite.
Kan vem som helst göra samma jobb som en proffesionell rekondare?
Gäller det i s f samma för alla hantverksyrken då? Kakelugnsmakare, båtbyggare, finsnickare, tapetsör, murare m.m.
Tror inte det........rekond är ett modernt hantverksyrke.

Kan du göra det för 1500:- inkl. allt och med ett proffsresultat så kan du komma ner till mig så ska jag förse dig med jobb så att du storknar...... ;=)



Postad 2005-10-28 16:34:08Porta, Piteå
Medlem p?Stacken sedan 2004-09-04
Läst 14189 gånger 
1500:- för helrekond med lackskydd. Var kan man göra det?

Edit:

I Estland, nu kom jag på det. Om du lägger toughguard så kostar enbart det ~500kr för en bil. Sen kostar avfettning, schampo, svampar, polermedel, maskeringstejp, lagerhyra och till sist löner och socialaavgifter. Samt en helrekond tar ~6-8h. I Estland fixar man lönerna iaf, men inte i det Sverige jag känner till.



Detta inlägget har redigerats 2005-10-28 16:36:03



Postad 2005-10-28 19:43:02Lindfalas, Karlstad
Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02
Läst 14174 gånger 
Meddelandet borttaget!


Postad 2005-10-28 20:01:08bustorp,
Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01
Läst 14170 gånger 
Ibland är vi riktigt överens, Lindfalas. Men inte riktigt.

Ett riktigt proffs ser resultatet som den vara han säljer. För att uppnå det resultatet måste man ha en hel del erfarenhet, känsla för hantverket, öga för detsamma, riktiga hjälpmedel och en vettig prislista. Då handlar det inte om 3-4 timmar kan jag säga. Ett fåtal amatörer når upp dit.

Sen finns det rekondare som har det som yrke och många av dom ser det just bara som ett yrke, inget annat. Ett sätt att få ihop till hyran. Dom kunde lika gärna blivit fiskare eller maskinskötare....Resultatet ser man också därefter.

Citat ur Wikipedia:
"Hantverk, produktionssätt där den arbetande behärskar hela processen och där arbetsresultatet i hög grad beror på hantverkarens yrkeskunskap och individuella förmåga"

Kom inte o säg att den definitionen inte stämmer in på rekondaren.......


Detta inlägget har redigerats 2005-10-28 20:03:39



Postad 2005-10-28 20:52:33Lindfalas, Karlstad
Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02
Läst 14158 gånger 
Meddelandet borttaget!



För att skriva krävs att man är inloggad.



Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt.
Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär.
Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas.
Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.

Moderator för forumet är : David






Sök i bilvårdsguiderna







© Stacken 1997 - 2014