Stacken Bilvård - allt inom bilvård och biltvätt för entusiasten


Stackens bilvårdsforum


Tråden handlar om : Moment 36 och omlack




Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.


Inskickad av Stefan L - 2001-08-17 04:06:40
Läst 6596 gånger 
På ett annat bilvårdsforum påstod någon att det var svårt att få en omlackering bra om man använt moment 36, lackskydd med teflon. Detta skulle någon billackerare erfarit även fast han slipat ned lacken till grundfärgen. Själv tycker jag det låter underligt, kan det ligga något i det.<p>Skälet till att jag undrar är att någon liten förlorare funnit det fiffigt att gå på min högerdörr med en mejsel eller kniv eller något. Minst 4 bilar i garaget råkade ut för detta. Tur man inte får tag i dem...<p>/Stefan <br> <br>


Inskickad av Stefan L - 2001-08-21 03:52:27
Läst 6595 gånger 
Finns det ingen på Lahega som har lust att kommentera detta? <br> <br>



Inskickad av Christer Ekstrand - 2001-08-22 12:03:08
Läst 6594 gånger 
Hej Stefan<br>Ursäkta att vi inte svarade dig tidigare.<br>Till din fråga att Moment 36 skulle vara speciellt svår hanterbar när man skulle lackera om ställer jag mig faktiskt lite tvivlande till. Om man använder en vanlig silikon borttagare samt slipar lacken efter dom normala metoder en lackerare jobbar efter så skall INTE moment 36 vara svårare att rengöra etfer än någon annan teflon produkt. <br>Jag själv personligen har inte hört detta tidigare. I alla fall vad jag kan på minna mig om.<p>Lycka till<br>Chritser Ekstrand<br>Marknadschef<br>Lahega Kemi AB<p>> Finns det ingen på Lahega som har lust att kommentera detta?<p> <br> <br>



Inskickad av Stefan L - 2001-08-24 04:51:16
Läst 6593 gånger 
Tack för svaret Christer. Det är bara att hoppas att ni har rätt. Som lekman har jag ju svårt att förstå att det skulle tränga så djupt ned att det inte skulle gå att slipa bort... <br> <br>



Inskickad av Tommy The Polish Man - 2001-08-24 15:27:55
Läst 6593 gånger 
Det handlar inte om att det går så djupt ned så det inte går att slipa bort utan det handlar om att man inte tvättar bort det ordentligt innan man slipar, vilket medför att man har med sig allting hela tiden.<br>Om man misstänker att det kan vara stora problem så börjar man med att tvätta av bilen med därför avsett medel, sedan slipar man och man kan tvätta igen när man har slipat lite, är det då fortfarande problem så kan man börja med att duscha de första lagren väldigt tunt så lacken inte flyter ut, på så sätt bygger man upp en yta där silikon/teflon inte får en chans att skapa fiskögon, sedan avslutar man med att lägga på ordentligt med lack.<br>Har man nu fortfarande problem sså finns det saker att tillsätta i lacken så det inte sker.<br>Vad är det som säger att det just var moment 36 som var problemet, det kan ju vara någon annan som smetat på något skit innan.<br>I annat fall så tror jag att det egentligen är lackeraren som inte gjort vad han ska och skyller på teflonet.<p>Tommy<p>> Tack för svaret Christer. Det är bara att hoppas att ni har rätt. Som lekman har jag ju svårt att förstå att det skulle tränga så djupt ned att det inte skulle gå att slipa bort...<p> <br> <br>



För att skriva krävs att man är inloggad.



Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt.
Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär.
Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas.
Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.

Moderator för forumet är : David






Sök i bilvårdsguiderna







© Stacken 1997 - 2014