Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
Postad 2007-01-28 13:30:58 | Meganeoman, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-23 | | Läst 8529 gånger | | Tror att ev. min är trasig! Bilen upplevs svårstartat vid kallt väder fastän motorvärmaren varit inkopplat tillräckligt länge! Har öppnat och försökt lyssna om den går men varken jag eller andra hör nåt. Kupévärmaren går som vanligt iallafall!
|
|
Postad 2007-01-29 21:26:14 | Meganeoman, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-23 | | Läst 8497 gånger | | Fick idag veta att bilen inte hade en vanlig gammal hederlig motorvärmare! Den hade oljetrågsvärmare!? Är det helt värdelöst eller?
|
Postad 2007-01-30 13:25:47 | arem arelop , Medlem p?Stacken sedan 2006-06-29 | | Läst 8484 gånger | | Det var frågan det, hmmm Alltså rent spontant tänkte jag rätt snabbt att den hederliga måste vara mkt bättre. Vid en andra tanke så börjar jag fundera på om det inte fungerar lika bra med den sorts värmare du har.
Kanske t.o.m. bättre -vid en tredje tanke. Måste ju vara idealt att ha en varm motorolja redan vid uppstart.
|
Postad 2007-01-30 14:12:10 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8481 gånger | | Ja, det är frågan. Visst låter det bra med varm olja, helt klart. Men nackdelen är väl att det bara blir varmt längst ner i tråget på motorn, resten är kallt. En vanlig värmare värjer ju kylarvattnet och hela motorblocket blir varmt. Men jag är nog inte rätt person att uttala mig om vad som är bäst och inte. Man kan väl lätt konstatera att oavsett om det är oljetrågsvärmare, vanlig block värmare eller slangvärmare, så är det bättre än ingen.
Men frågan Meganeoman, är väl om denna oljevärmare du har fungerar eller inte?
Mvh // Frank
|
Postad 2007-01-31 20:49:38 | Meganeoman, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-23 | | Läst 8465 gånger | | Den fungerar, lämnade in bilen och kollade upp det. Enda skillnaden som dom sa med denna var att man kan måsta ha igång motorvärmaren längre än en vanlig motorvärmare för att det ska funka bra!
|
Postad 2007-01-31 22:00:07 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8460 gånger | | Då är frågan varför bilen är svårstartad när det är kallt?
Mvh // Frank
|
Postad 2007-02-03 17:36:52 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 8448 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2007-02-03 23:05:08 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8443 gånger | | Men just det om man BARA har oljetrågsvärmare, som Meganeoman här. Även om oljan i tråget värms upp, så är ju övriga motorblocket helt ouppvärmt. Visst, när man startar och den uppvärmda oljan börjar gå runt så blir väl motorn varm snabbare, men innan man startat lär det inte vara mycket över ute-tempen uppe i toppen.
Mvh // Frank
|
Postad 2007-02-04 01:27:30 | Meganeoman, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-23 | | Läst 8439 gånger | | Blir osäker nu! Är det skadligt för motorn detta då?
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|