Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
Inskickad av Murkas - 2001-04-18 04:47:47 | Läst 8770 gånger | | Tänkte byta olja till CAstrol Magnetic e det nån som vet några för eller nackdelar me oljan ? den är ju helsyntetisk.. <p>
<br>
<br>
|
|
Inskickad av Conny - 2001-04-23 07:19:59 | Läst 8770 gånger | | Det ända rätta är att köpa Q8 produkt Super Plus 5w/40 eller lyxprodukten av alla oljor Formula F1.<p>Viskositetsindex på syntetolja vid arbetstemeperatur är betydligt bättre än mineralolja dvs= Syntetolja är bästa valet.<p>/Conny<br>
<br>
<br>
|
Inskickad av Bagarn - 2001-04-23 19:21:22 | Läst 8770 gånger | | För det första, viskositetsindex har ingenting med oljans kvalité att göra. För det andra så är Formula F1 ingen superolja bland oljor. En bra olja anser i alla fall jag att en långt utvecklad produkt är som visat sig bra under lång tid i tester osv.<br> Sen är det iof riktigt att en syntetolja är det bästa valet, oavsett om man har ny eller gammal bil..<p>> Det ända rätta är att köpa Q8 produkt Super Plus 5w/40 eller lyxprodukten av alla oljor Formula F1.<p>> Viskositetsindex på syntetolja vid arbetstemeperatur är betydligt bättre än mineralolja dvs= Syntetolja är bästa valet.<p>> /Conny<p>
<br>
<br>
|
Inskickad av Pär - 2001-04-20 01:23:18 | Läst 8770 gånger | | Tjena...!<br>Ja det ska man ju ha!!<br>Det är nog bara fördelar med syntet=))<br>Mvh<br>Pär<p><p><br>> Tänkte byta olja till CAstrol Magnetic e det nån som vet några för eller nackdelar me oljan ? den är ju helsyntetisk.. <p>
<br>
<br>
|
Postad 2005-08-05 11:36:56 | Carcare , Medlem p?Stacken sedan 2005-08-05 | | Läst 8392 gånger | | erwqr
|
Postad 2005-08-05 22:30:18 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8378 gånger | | En gammal bil som bara körts på mineral olja kan börja läcka om man stoppar i syntet. Viktigast är nog att byta olja ofta.
// Frank
|
Postad 2005-08-06 19:05:52 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8364 gånger | | Jag har sett det själv. Syntetoljan löser upp beläggningar som blivit av mineraloljan, som du själv skriver. Dessa beläggningar kan även täta i springor osv.
Har man obegränsat med pengar så byter man säkert bil så fort man upptäcker något man inte gillar, men jag vet många som kör omkring i gamla rätt risiga bilar för att dom inte har råd med annat, och så länge dom går so tutar dom och kör.
// Frank
|
Postad 2005-08-06 20:28:24 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 8363 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2005-08-06 22:06:53 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8360 gånger | | Visst, syntetoljan är en bättre olja. Men tex en 80-tals bil som alltid gått på mineralolja kan må bäst av att fortsätta göra det.
En motor behöver inte rasa ihop bara för att den inte är helt tät. Det är massor av bilar runt omkring oss som läcker lite olja, men går alldeles utmärkt.
// Frank
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|