Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
Postad 2007-07-06 16:37:46 | Pson_99, Medlem p?Stacken sedan 2006-10-24 | | Läst 8117 gånger | | Tänkte bara höra efter lite hur man bäst går till väga för att få bort ett par rinningar som bildats efter att jag bättringslackat.
Funkar det att köra med 1200-våtslip med mycket vatten och sedan polera? Jag har nämligen aldrig prövat att polera efter våtslipning, Vet bara att det blir ganska fula märken efter våtslipen exempelvis när man kör ner grundfärgen. Men det försvinner alltså med polermaskinen? Kanske en omgång rubbing för hand innan?
Är cleaner att föredra efteråt eller räcker det med en vanlig polish? :)
Tack på förhand!
Mvh. Pierre
|
| Postad 2007-07-06 17:30:38 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 8115 gånger | | är det metallic eller solid färg du sprutat? Sprayburk?
|
Postad 2007-07-06 18:42:17 | Pson_99, Medlem p?Stacken sedan 2006-10-24 | | Läst 8108 gånger | | Metallic med sprayfärg :)
|
Postad 2007-07-06 19:37:58 | bustorp, Medlem p?Stacken sedan 2003-11-01 | | Läst 8103 gånger | | Fick du rinningen i klarlacken (separat klarlacksflaska) så kan det gå att slipa ner den som du beskriver o polera upp det igen om du lagt tillräckligt tjockt med klarlack. Troligen går det bra. Fast det vet du ju inte förrän du slipat klart. Jag rubbar bättringar med 103:an o sen ett finare polish om det behövs. En klassiker som aldrig går ur sortimentet.
Annars är det nog bara att göra om, tyvärr........ Slipa ner o lacka om.
|
Postad 2007-07-06 23:11:07 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 8082 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2007-07-07 10:22:33 | alfamats, Höje, Kristinehamn Medlem p?Stacken sedan 2003-10-28 | | Läst 8072 gånger | | Ett tips är att slipa med kloss på rinningen först om du inte visste det redan.Risken finns annars att du slipar mycket av lacken omkring .Sen finns det speciella slip-stenar för ändamålet som funkar bra.Hoppas det går bra för dig med vilken av metoderna du använder. / Mats
|
Postad 2007-07-07 11:50:41 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8068 gånger | | Var finns dessa slipstenar?
Mvh // Frank
|
Postad 2007-07-07 12:42:01 | Pson_99, Medlem p?Stacken sedan 2006-10-24 | | Läst 8065 gånger | | Det är alltså i klarlacken som det har runnit. Färgen under lyckades jag med utan rinningar.
Jag har enbart 1200-papper hemma, är det inte ens någon idé att försöka utan snarare köpa finare papper? Frågan är bara var i så fall.
Hur funkar det att börja med rubbing, är inte det ett vettigt alternativ till slippapper?
|
Postad 2007-07-07 13:10:08 | Lindfalas, Karlstad Medlem p?Stacken sedan 2005-04-02 | | Läst 8060 gånger | | Meddelandet borttaget!
|
Postad 2007-07-08 14:23:18 | Speedo, Umeå Medlem p?Stacken sedan 2005-07-01 | | Läst 8046 gånger | | Kör du med rubbing kommer du sannolikt att polera igenom runt om själva rinningen. Även om man tycker att man polerar mest på själva rinningen, så blir det alltid att man nöter runtomkring, och där är det ju mycket tunnare...
Med någonting hårt/platt är det mycket lättare att bara nöta ner själva toppen, sas.
Mvh // Frank
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|