Stacken Bilvård - allt inom bilvård och biltvätt för entusiasten


Stackens bilvårdsforum


Tråden handlar om : Bästa lackkonservering?




Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.


Inskickad av CRV - 2003-10-19 11:37:36
Läst 4930 gånger
Bifoga en bild till min text :
Inlägg i debatten från annat forum (Autopower.se - jarlhov). Kommentatrer från andra som har jobbat på Ditec?

"Måste bara få reagera av mig lite....

Ditec är ett medel som läggs i fyra steg.

Efter behandlingen uppnås en hög glans och bilen stöter ifrån sig vatten.
Men efter ca två månade stöter inte bilen ifrån sig vatten lika bra längre=skyddet börjar avta.

Efter ett år kan jag nästan svära på att där inte är mycket ditec kvar på bilen.
Men men om 18 mån ska du ju ändå göra en återbehandling.

Hur går då denna behandling till?

Jo de tar in din bil avfettar den och tvättar den. Sen finpolerar man bilen=att allt vax/Ditec försvinner, efterssom en polish rengör ytan från vax och dyl.
Sen lägger man på nytt ditec medel (15) men denna gång klarar man sig hellt plöttsligt utan de andra stegen, trotts att de med största sanolikhet är borta från den första behandlingen.
Slutligen kommer du som kund och hämtar din bil som du nu tror är nybehandlad. Medan du i själva verket hade kunnat lägga ett bra vax istället eller ett lackskydd där man gör om hela behandlingen ifån början.

Du är LURAD.....
Lite inside info från en tidigare Ditec anställd som tycker att folk bör få reda på hur en behandling går till"


Inskickad av SB - 2003-10-28 22:45:13
Läst 4840 gånger
Bifoga en bild till min text :
Jaha..Jag såg den här tråden på autopower. Jag har sedan -97 jobbat med Ditec. Personen ifråga har missuppfattat vad behandlingen och påbyggnadsbehandlingarna går ut på. Den här diskussionen om lackskydd/vax/lämna in eller göra det själv kommer alltid att finnas. Det vi som jobbar med detta kan göra är att på ett sakligt sätt informera om vad kunden betalar för vid en lackbehandling oavsett märke. Lackbehandlingar är inte något "övernaturligt" som håller stenskott, repor borta. Lackskyddets syfte är att underlätta tvätt av bilen samt att den ska hålla sig blank längre utan att kunden vaxar. Tvättar du bilen på ett tokigt sätt blir det repor. Kommer det en sten i hög fart blir det ett jack i lacken. Men!! lacken ska fortfarande vara blank och lättvättad det är vad det handlar om. Sedan får man välja om man vill göra det själv eller lämna in den, jag vågar käka upp min polertrissa på att det resultatet jag och andra "proffs" får är bättre än det "hobbyutövaren" får. Men som sagt det är bara att välja, ingen tvingar någon. Jag kan hålla med om att en del reklam för lackskydd kan missuppfattas och vara tokigt beskriven. Mvh Jörgen


Postad 2003-11-04 00:27:37Imprezamannen,
Medlem p?Stacken sedan 2003-11-04
Läst 4756 gånger 
SB: Tja Jörgen! Är det Jörgen på Stockholm´s Bilvård? Det här är Micke, vi har käkat julbord tillsammans vill ja minnas.. jobbar för Bosse..(fd Bilvårdsgruppen) ringer det nån klocka ? =)

MVH
Micke



För att skriva krävs att man är inloggad.



Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt.
Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär.
Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas.
Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.

Moderator för forumet är : David






Sök i bilvårdsguiderna







© Stacken 1997 - 2014