Stackens bilvårdsforum |
|
Bevaka denna tråden. D?får du ett epost, när nya inlägg görs.
|
Inskickad av Veteranen - 2002-04-24 22:54:15 | Läst 6106 gånger | | Min gammelbil, årsmodell 1970, är både matt och flammig i lacken. Jag vill gärna behålla originallacken men vill få den så blank som möjligt. Ge mig några bra tips på vad jag skall göra. Bilen är mörkgrön (solidlack).
|
|
Inskickad av Putspelle - 2002-04-25 10:45:53 | Läst 6096 gånger | | Testa autoglym super vax polish och avsluta med autoglym hårdvax. det fungerade utmärkt för mej, samt att det var väldigt lättarbetade produkter
|
Inskickad av Veteranen - 2002-04-26 23:01:24 | Läst 6067 gånger | | Tack för tipset Putspelle! Jag testade med polish på en trasa, men den blev direkt alldeles grön (bilen är grön). Är rädd att jag polishar bort all färg om jag fortsätter. Skall det verkligen vara så att bilens färg sätter sig i trasan när man använder polish?
|
Inskickad av PutsHenrik - 2002-04-27 04:32:29 | Läst 6065 gånger | | Testa att polera halva motorhuven med en polish. Fortsätt polera tills dess att lacken inte färgar av sej längre. Gärna flera omgångar med nytt polish och en ren trasa Jämför... och fortsätt sedan med resten av bilen. I ditt fall skulle jag nog använt en maskin, för det låter som en väldigt jobbig lack.
Detta är i alla fall ett perfekt exempel på det jobb man får om man inte sköter om en bils lack :=)
lycka till Henrik
|
Inskickad av Veteranen - 2002-04-27 21:50:43 | Läst 6053 gånger | | Det låter som om jag har ett svettigt jobb framför mig. Men du menar alltså att jag skall polera tills trasan inte längre färgar av sig? Är det då inte risk att jag får en plåtren bil istället för en grön?
|
Inskickad av PutsHenrik - 2002-04-28 19:24:58 | Läst 6040 gånger | | Ingen fara så länge du använder polish och inte kör med 10000 varv med en roterande maskin :=)
lycka till
|
Inskickad av stefan - 2002-04-28 22:38:42 | Läst 6036 gånger | | Låt en bilackera köra över bilen med en polermaskin så går oxiden bort. Jag har samma problem med min bil Har en 1964 med orginallacken. Den är dessutom röd svår färg. Maila mig gärna så skall jag tippsa dig mera.
|
Inskickad av Veteranen - 2002-04-29 22:52:48 | Läst 6001 gånger | | Det verkar intressant, Stefan. Framför allt verkar det klart mindre svettigt. Troligen blir det även betydligt bättre resultat. Har du redan lämnat in din bil för polering? I så fall hur blev resultatet och hur mycket kostade kalaset?
|
För att skriva krävs att man är inloggad.
Stacken är inte ansvarig för eventuella felaktigheter i innehållet i inläggen och förbehåller sig rätten att ta bort eller redigera en text vars innehåll betraktas som oseriöst eller olämpligt. Olämpligt innehåll kan t.ex. vara pornografiska införanden, annonser med rasistiska eller liknande inslag av stötande karaktär. Annonser vars innehåll är olagligt på något sätt kommer också att raderas. Stacken tar inte ansvar för information som framförs i forumet, och kan inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter och följder därav.
Moderator för forumet är : David
Som man kan förstå från namnet har en gummiklubba ett huvud som är tillverkad av, eller belagt, med gummi samt ett hållbart handtag i trä eller plast. I jämförelse med vanligare hammare är huvudet på
...
| Läs mer här |
© Stacken 1997 - 2014
|